Thursday, January 27, 2011

"Onii tak kesah...." part 1

"Onii tak kesah mcm maner pon keadaan ai... yg penting ai sihat dan dapat bahagiakan onii dgn anak2, tuh dah cukup pd onii". Itulah ungkapan@statement yg sgt2 melegakan aku selama hampir 4 tahun bergelar seorg isteri. Walaupon lega, aku tak boleh dok diam. Bermacam -macam aku cuba utk mengurangkan berat badanku ini. Dari produk C****y, slimming package, JusM***, H****L***, sumer dah dicuba. Bkn nyer tak berhasil, tp aku tak dpt nak mengikuti segala pantang larang yg disarankan. Sbb nyer aku nih suka makan. Hari2 pi lunch dgn geng BB@IT. Menu yg slalu dipesan; nasi ayam Lan's Cafe, chicken grilled Tesco, nasi campur Stadium Pasir Gudang or Sup Daging + nasi putih Kg Pasir Putih. Semua makanan yg telah menyumbang kepada proses pengembangan badanku ini. Argghh! Terasa terseksa plak biler tak dapat mkn semua menu kegemaran ku kalo aku teruskan mengkonsum segala produk pelangsingan tersebut.

Suatu hari, aku terima email dr Kak Bayah psl Premium Beautiful. Walaupon aku dah penah tgk produk nih dr zaman belajo kat UiTM dulu and tak penah terpikir nak beli pon (sbb harga dia mahal), aku terase nak tanyer ttg kebaikan produk nih. Tp segan nak reply email tuh. Kalo face-to-face, byk sket aku nak Q&A pd dia.

Sambung cerita nnt... nak kene pi umah mama jap. Sblm tuh nih laa gambo produk tuh;

1 comment:

  1. huh!! kate x reti karang..pnjang gak jadiknya hahah.. rasa macam berleter di transfer to paper :p

    ReplyDelete