Tuesday, February 8, 2011

Think Positive, Set Your Mind and Be Strong... And everything will work just fine...

Salam semua,

Maser aku mula-mula nak masuk biz nih, aku memang agak ragu-ragu sebab aku takut aku tak berjaya, tak mampu nak bertahan dan macam-macam lagi laa. Sebab banyak sangat mulut-mulut jahat kat dunia nih yang mampu membuat aku curiga dengan decision aku sendiri. Betul cakap kak Fazi, kalo nak berjaya, berkawan dengan org yang berjaya. Paling penting adalah support dari orang yang paling rapat dengan kita; suami, ibu bapa, adik beradik. Diorg nih laa yang akan memberi moral support biler kita tengah down. Jadi, hubungan kekeluargaan nih sangat-sangat penting. Banyak objektif aku set biler aku nak menceburi biz PB nih:

1. Bebas dari segala hutang - hutang kete, hutang umah, hutang personal loan, PTPTN, kad kredit.






2. Saving untuk anak-anak - bukan takde, tapi aku rase sikit sangat. Sangat berharap ader extra saving untuk diorg biler waktu susah nanti.



3. Saving untuk parent - mama dan abah aku dah pencen so memang confirm laa income cuma dari duit pencen. Walaupon abah aku masih lagi bekerja secara contract tapi sampai biler kan? Mak mertua aku kat KT tuh pon nak kene jenguk jugak. Tuh sebab besar harapan aku dan suami biler join biz nih, nak tolong diorg dari segi kewangan.



4. Duit lebih untuk balik kampung - disebabkan mertuaku jauh di Teregganu, maka biler nak balik saner kami selalu berkira2 untuk expense yang bakal dileburkan. Duit minyak, duit tol, duit makan dan duit emergency (kot2 tayar pancit ke, kete tak boleh hidup ke, sakit ke, etc). InsyaAllah, jika aku berjaya dalam biz nih, takkan ader buku kire2 nak balik KT. Biler terasa nak balik, packing barang, start kete, baca doa memulakan perjalanan dan gerak balik.


5. Duit lebih untuk education anak-anak - Kalo tak merancang dari awal, harus kene pinjam PTPTN biler nak masuk U. Tuh sebab aku dan suami dah rancang, pendidikan awal nih kene carik kindergarten yang berkualiti; dari segi sahsiah, jasmani dan rohani. Maka, kalo nak hantar ke sekolah yang bagus, ongkos of course laa kene lebih.

6. Bercuti - Frankly say, aku memang tak penah jejak keluar dari Semenanjung Malaysia nih.Pasport pon takde. So, aku plan untuk buat umrah jika biz nih berjalan lancar. Kalo boleh bawak mama dan abah, mak mertua dengan anak2 skali, all in. Amin.

So, aku dah plan untuk future aku dan family, now it is time to execute plan nih sebaik2 nyer. Jangan peduli segala cakap2 yang negatif sebab ia takde benefit pon pada kita. Biler kita yang nak cari rezeki yang halal, maka dengar laa cakap2 yang positif dan membina kita mentally dan physically

To all yang kat luar saner tuh, walaupon susah aku dah memulakan langkah pertama  Jika anda juga ingin memulakan langkah pertama untuk menceburi biz ini, let set appointment coz you need to listen before making that first step

Call or sms me at 016-7175464 or email me at teenangel1004@gmail.com

1 comment:

  1. Chaiyokk!!! Berani cabar diri sendiri, keluar dari comfort zone, buang semua yg negative, move forward, we'll do this biz together!! I

    ReplyDelete